Showing posts with label svenska traditioner. Show all posts
Showing posts with label svenska traditioner. Show all posts

Saturday, March 14, 2009

Ett paket på änglavingar...


...anlände igår i form av mandelmassa. Underbara Susanna, en riktig ängel från Änglarnas stad Bangkok, förbarmade sig över oss stackars Chengdubor och  skickade ett nödpaket bakproviant, inklusive florsocker. Med en handskriven förmaning till kinesiska tullen att absolut inte röra eller ännu värre äta innehållet kom försändelsen oskadd fram. (Tydligen vet dem varken hur kokain eller anthraxpulver ser ut för hade jag bott i USA hade den aldrig sluppit igenom.) Så nu ska här bakas! Lite sent på året i och för sig men jag hade sett på Susannas mycket trevliga blog (om livet i Thailand, foto, fotografvärlden mm mm, besök den här) hur hon hade fixat med "marzipan" inköpt i Bangkok. Jag blev både sugen och avis direkt. En kommentar på hennes blogsida räckte för att ett paket skickades med detsamma. Det kallar jag en kompis! TACK! 

Och idag skiner solen med. Så kan det gå, upp och ner med livets små och stora händelser. Emy, ta fram bakskålen!