Saturday, March 14, 2009

Ett paket på änglavingar...


...anlände igår i form av mandelmassa. Underbara Susanna, en riktig ängel från Änglarnas stad Bangkok, förbarmade sig över oss stackars Chengdubor och  skickade ett nödpaket bakproviant, inklusive florsocker. Med en handskriven förmaning till kinesiska tullen att absolut inte röra eller ännu värre äta innehållet kom försändelsen oskadd fram. (Tydligen vet dem varken hur kokain eller anthraxpulver ser ut för hade jag bott i USA hade den aldrig sluppit igenom.) Så nu ska här bakas! Lite sent på året i och för sig men jag hade sett på Susannas mycket trevliga blog (om livet i Thailand, foto, fotografvärlden mm mm, besök den här) hur hon hade fixat med "marzipan" inköpt i Bangkok. Jag blev både sugen och avis direkt. En kommentar på hennes blogsida räckte för att ett paket skickades med detsamma. Det kallar jag en kompis! TACK! 

Och idag skiner solen med. Så kan det gå, upp och ner med livets små och stora händelser. Emy, ta fram bakskålen!

1 comment:

  1. TACK själv!!

    Och för denna ovation och det är en självklarhet att dela med sig av livets godsaker och hjälpa folk i nöd.

    Nä. det kokainliknande pulver hade inte gått så bra i USA....huuu, men jag tänkte på att en semla inte är den samma utan tunt florsocker!

    Väldigt lycklig över att det hela avlöpte väl annars vet jag inte vad jag hade gjort?

    VARSÅGODA.....

    ReplyDelete