Tuesday, August 18, 2009

Kinafestivalen på Sigtunahöjden


Kanske dags för en sammanfattning av årets Kinafestival på Sigtunahöjden. Jag har haft så mycket på gång sedan festivalen slutade att jag inte hunnit riktigt landa än. Och bäst jag skyndar mig innan jag åker in i den kinesiska cyberdimman igen när jag flyger hem till Kina på fredag. 

Festivalen som pågick 29 juli till 2 augusti blev hellyckad må jag tycka själv. 2500 besökare, återseende av gamla vänner och tidigare resenärer, intressanta föreläsare, sagolika omgivningar, god mat, underbar personal på Sigtunahöjden Hotell och Konferens och för min egen del 80 sålda böcker! Jag var inbjuden som gästföreläsare och kände själv att mitt föredrag gick bra. Jag erkänner nu att det var första gången jag pratade om mina nyaste böcker!

Övriga tiden stod jag i "Lotusrummet" hos Lotus Travel i egenskap av reseledare och berättade om resor och specialerbjudande. Det fanns knapp någon tid då det inte fanns besökare, från det att dörrarna öppnades strömmade folk in under hela dagen i dagarna fem. Jag ser redan fram emot nästa år Kinafestival, jag kanske blir inbjudan igen!

1 comment: