Monday, February 9, 2009

Får det vara en munk?


©Emy Booz

Jag är den första att erkänna att jag är världens sämsta på att berätta skämt så ni får ursäkta - känner bara att dagen behöver en extra dos "who cares!". Min dotter Emy (9 år) ville att jag skulle lägga upp hennes senaste alster på bloggen så jag tänkte göra två flugor på smällen samtidigt:

En nunna satt länge och fikade en dag på stans konditori. Hon såg lite ledsen ut så servitrisen kom och frågade henne om någonting mer önskades till kaffet?

...och nunnan svarade: Ja, det skulle vara en munk i så fall. 

Så här kommer en munk munk!

2 comments:

  1. Hej hej! Den munken känner jag igen! Trevligt att råkas igen. Och jag tyckte att skämtet var skojigt. Jag som inte heller är bra på skämt kontrar med ett annat.

    Två muffins låg i en ugn. Den ena sa "phu vad varmt!" då sa den andra "Hjälp!!!! En pratande muffins!!!".

    Puss&kram

    ReplyDelete
  2. Nu har vi fått våra skämtbullar varma! Kör på!

    ReplyDelete