Monday, May 9, 2011

Assignment 2 Malmfälten: Konst på distans BASIC SHAPES

Dried lotus pod, charcoal
Sichuan bamboo chair, pencil
Turritella shell found in Thailand at Christmas, pencil

My course was all in Swedish but I write my blog in English so I will alternative between the two to keep everyone happy. If anyone has any objections please let me know! I will concentrate on the most interesting assignments (Assignment 1 was learning how to resize digital images, scanning etc). Assignment 2 is "Drawing basic shapes and finding them in common everyday objects": sphere, cone and cube.

I början satt jag helt låst inför den nya kursen, hur skulle jag börja? Jag är omringad av duktiga konstnärer i den förlängda familjen så jag har alltid koncentrerat mig på den fotografiska bilden då den egna tecknarförmågan inte höll måttet. När jag väl lugnat ner mig och lyssnat på lärarens goda råd lossnade det lite. Varje uppgift tog lång tid. Jag var helt slut efteråt. Men upptäckte att det går faktiskt att lära sig att avbilda saker om man bara lär sig att SE. Nåväl, det är i alla fall ett första steg framåt på en lång resa.....himla roligt i alla fall!

No comments:

Post a Comment